2 Şub 2015

Kremalı,Elmalı,Merengli Tart


Merhabalar,bugün çookk eski bir tarifimi yayınlıyorum en az 20 senelik fazlasıda olabilir:)))
Ben elmalı lezzetlere hiç dayanamam.Bu tarifimi muhallebi olmadan da yapabilirsiniz.

Tart hamuru:
200 gr tereyağ (margarinde olur)
2 yumurta sarısı
1 dolu çorba kaş.toz şeker
1 p.k kabartma tozu
1 çorba kaşığı yoğurt
2-2,5 bardak un kontrollü eklersiniz
arzuya göre bir çay kaşığı portakal kabuğu rendesi

 içine:,
1 pk. vanilyalı puding dr.oetker ( 3,5 bardak süt yazıyor pakette ben 2,5 bardak süt ekledim)

3 büyük elma ( minik doğranmış)
1 fiske tarçın isteğe göre
Mereng için:
3 yumurta akı
1 su bardağı şeker mikserle krema kıvamına gelip sertleşene kadar çırpılacak

Yapılışı:
Hamur malzemeleri yoğurulur.Yumurta büyüklüğünde bir parça ayrılıp dolaba konur.
yağlanmış kalıba hamur bastırarak yerleştirilir biraz kenarları yüksltilerek.pişirilip soğuyan puding hamurun üzerine yayılır.Elmalar da pudingin üzerine eklenip hafifçe harmanlanır.
3 yumurta akı 1 su bardağı şekerle katılaşana çırpılır.Elmaların üzerine ister formayla şekil vererek isterseniz kaşıkla yayılır.Ayırdığımız hamurdan minik parçalar koparılıp mereng in üzerine serpiştirilir.önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişirilir.afiyet olsun.

4 yorum:

  1. Ellerinize sağlık nefis gözüküyor..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım. harika görünüyor.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. İlk defa duydum :) Denemek gerek, ellerinize sağlık.
    Bana da beklerim. http://resimdefterimm.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Elmalı tarifler güzel oluyor gerçekten, bu daha da güzel olmuş :) Eline sağlık Sedef'ciğim.

    YanıtlaSil