6 Haz 2013

Karamelize şeftalili rulo tatlı




Yazın ennnn sevdiğim tatlıdır kendileri:)))şeftalili lezzetler vazgeçilmezimdir:)şeftalili yapmak istemezseniz bütün meyvalarla yapabilirsiniz:)

Malzemeler:
1 kg.süt (ben yarım yağlı tercih ediyorum)
1 su bar.un
1 su bar.şeker(tatlı sevenler biraz daha ekleyebilir)
125.gr margarin
5 adet 2 çorba kaşığı şekerle karamelize edilmiş şeftali
1 vanilya
1 poşet krem şanti
1 bar.süt
üzeri için hindistan cevizi(dövülmüş ceviz,fıstık,kakao,bisküvi de olabilir)
Yapılışı:
yağ eritilir un ilave edilip hafif kavrulur(renk değişmesin)sonra sütü,şekeri,vanilyası eklenip pişirilir.
mikserle ara ara 15 dk.çırpılır.Bu arada büyük fırın tepsisine bol hindistan cevizi( ben bu tarifte bisküvi kullandım) serpilir.
Muhallebi hindistan cevizlerinin üzerine yayılır soğumaya bırakılır.Bu arada 1 bardak süt ile şanti çırpılır soğumuş muhallebinin üzerine sürülür.Bir gece önceden yapılması gerekli.
sonra dikdöetgen kalıplar halinde kesilip  karemelize pişirdiğimiz  şeftaliden bir çorba kaşığı ekleyip rulo yapalım. tepsiden 12-15 adet çıkıyor.
Afiyet olsunnnn:)


6 yorum:

  1. Ellerinize sağlık Sedef Hanım. Pasta nefis görünüyor. Bloğunuzu severek takip ediyorum. Bana da beklerim. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Seldamm:)tabii ki seve seve gelirim bloguna:)

      Sil
  2. Nefis olmuş canım...
    Ellerine sağlık...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Sedef hanım merhaba dün star tv sayesinde keşfettim bloğunuzu doyuran pastayı yaptığınız anda aman Allahım bu kadın muhteşem deyip bloğunuza geldim ve gördüm ki yanılmamışım:)yemek bloğu değil ama küçük fikirlere ihtiyaç duyarsanız bloğuma beklerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili sardunyabahçesi çok teşekkürler:) hemen geliyorum bloğunuza:) sevgiyle...

      Sil