2 Nis 2013

Kaymaklı Ayva Tatlısı



Merhabalar sevgili misafirlerim:) geçenlerde bir restorant'a akşam yemeğine gittik yemeğin sonunda ayva tatlısı istedik ve ben farkettim ki ayva çıktığından beri ben ayva tatlısı yapmamıştım:( Bu arada restorant da yediğim ayva tatlısı da muhteşemdi:))) hemen ertesi günü ayvaları aldığım gibi doğru mutfağa:)))Ben önce ocakta pişirip sonra fırınladım. sizler nasıl yaparsınız? kimi zaman sadece fırına atarım kimi zaman da ocakta pişiririm.Ama en çok bu usulü seviyorum:)

Malzemeler:
6 adet ayva soyulup ortadan ikiye bölünmüş
3 adet çubuk tarçın
3-4 karanfil
ceviz,kaymak(arzuya göre)
her ayvanın oyuğunu dolduracak kadar bal.

Ayvaları yayvan tencereye dizip göbek kısımlarına 1'er çorba kaşığı bal ekledim(isteyen daha fazla ekleyebilir yada şeker koyabilirsiniz) çubuk tarçınarı,karanfilleri ve 1 bardak su ekleyip ocakta biraz yumuşayana kadar pişirdi.sonra önceden ısıtılmış 175 derece fırında kızarana kadar pişirdim ve kaymak ve cevizle servis yaptım:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder