27 Mar 2013

Karamelize Elmalı Kek




Evettt muhteşem bir kek var bugün yayında:) Biz maaile bayılarak yedik:))) en kısa zamanda deneyin mutlaka derim:)))

Malzemeler:

1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı şeker
3 yumurta
1 su bardağı zeytinyağı
3 su bardağı un
1 tatlı kaşığı toz tarçın
1 paket vanilya, 1 paket kabartma tozu
1 su bardağı kıyılmış ceviz
2 elma
3 yemek kaşığı tereyağ
2-3 yemek kaşığı şeker
Yapılışı:
Elmaları  ince ince dilimledim, yanmaz bir tavada 1 yemek kaşığı tereyağ ile elmaları soteledim şekeride ekleyip iyice karamelize olmasını sağladım.Yağlanmış kek kalıbının tabanına yerleştirdim
Bir kapta unu, vanilyayı, kabartma tozunu karıştırdım.
Diğer bir kapta yumurta,şekeri iyice mikserleyip yoğurdu,yağı tarçını , güzelce karıştırdım.en son ufalanmış cevizleri ekliyeyip,kuru malzemeyle birleştirip elmaların üzerine yaydım ve 170 derece ısıtılmış fırında pişirdim:)Biz çok beğendim umarım sizlerde beğenirsiniz:)


1 yorum: