5 Ara 2012

KIYMALI SALATALIK,KABAK,BİBER DOLMASI:)

2 adet salatalık
 6 biber
 2 kabak(ortadan ikiye bölünmüş yani 4 parça)
300 gram orta yağlı dolmalık kıyma
 1 demet maydanoz
 2 kuru soğan
 2 su bardağı pirinç
 1 çor.kaş salça
1 tatlı kaşığı karabiber
 1 çorba kaşığı kırmızıbiber(istenirse)
 nane(isteyen dereotuda ekleyebilir
 1 tatlı kaşığı tuz
1 adet büyük domates
 ben biraz tereyeğ,biraz sıvıyağ kullandım tercih size kalmış
 Yapılışı:
 Sebzeleri yıkayıp ortadan ikiye kesin ve kabak oyacağı ile içlerini oyun. Kıymayı derin bir kaba alın. Üzerine kıyılmış maydanoz ve soğanlar ile yıkanmış pirinci ekleyin. Salçaları ve baharatları da katıp yoğurun. Salatalıkların 2/3'ünü harçla doldurup, domatesten kapak yapın ve dolmaları tencereye dizin. Dolmaların üzerini geçecek kadar soğuk su ve yağını ilave edip ocağa koyun. Orta ateşte bir tıkırdadımı altını kısın.kısık ateşte 20-25 dk pişirin:)ve yoğurt ekleyip afiyetle yiyinnn:)))

2 yorum:

  1. dolmaları çok seviyorum bu aralar ben de takıldım sarma dolmaları
    elinize sağlık
    kalın sağlıcakla...

    YanıtlaSil
  2. Bayılırım dolmaya ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil