28 Haz 2012

SOSYETE MANTISI:)

Malzemeler:(8 adet için) 2 yufka 300 gr kıyma 1 soğan k.biber,kimyon,tuz sarmısaklı yoğurt üzeri için tereyağ,pul biber Yapılışı: tencereye soğan küçük doğranır az sıvıyağda biraz kavrulup kıyma ve baharatlar eklenip iyice kavrulur. yufkalar dörde bölünüp geniş tarafına kıymalı harç konulup rulo yapılıp gül böreği gibi sarılıp kenarı kürdanla tutturulur kızarırken açılmasın diye.sonra kızgen yağda kızartılır ama isterseniz üzerlerine biraz sıvıyağ sürüp fırında da pişirebilirsiniz. kızartıp havluya çıkarılır fazla yağını alsın diye sonra tabağa alınıp sarmısaklı yoğurt gezdirilir onun üzerine de kızdırılmış tereyağ ve pul biber karışım dökülüp afiyetle yanir:)))

3 yorum:

  1. En sevdiğim mantılardan biridir.
    Kolay, pek vakit almayan ve lezzetli bir mantı.
    Ellerine sağlık. Seni izliyorum.
    Ben de ziyarete beklerim.
    Adana'dan sevgiler, Pırıl.

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık, çok lezzetli görünüyor..En kısa sürede denenecekler listesine ekledim:)

    YanıtlaSil
  3. Öğrencilik yıllarımızda,öğrenci evinde bir arkadaşımızın çok sevdiğimiz annesi fırında bu böreği yapmıştı.Sonra ki yıllarda zaman zaman yaptım ama hiç onun ki kadar lezzetli olmadı :)Uzun zamandır yapmıyordum,unutmuşum.Beni geçmişe götürdünüz,teşekkürler,elinize sağlık.

    YanıtlaSil