14 Haz 2012

KAYISI SOSUNDA KAREMALİZE ŞEFTALİLİ TATLI:)

Selammmm,nasılsınızzzz? umarım herkes,sağlıklı ve çok mutludur:) Malum sıcaklar bastırdı artık sütlü tatlılara ağırlı verdim bu sosu da kafadan attım ama çok güzel oldu ve tatlıma yakıştı:)))sütlü tatlılarda kullanılabilir:) Malzemeler: 1 litre süt 1 su bar.un 1su bardağından iki parmak eksik şeker(aslında 1 bar.ama şekeri kısıyorum) 1 pk.tuzsuz etimek ayrıca 1,5 bar.şeker 2 bar.su 1 vanilya 1 poşet şant + 1 bar süt (ben 1 kutu krema kullandım) sosu için: 200 gr.kadar rondodan geçirilmiş kayısı 3 adet sert şeftali Yapılışı: süt,1 bar.şeker,un,vanilya tencereye konup muhallebi pişirilir ve soğumaya bırakılır. diğer tarafta 1,5 bar.şeker teflon tavaya konulup karamel rengi olana eritilir ve iki bar.su eklenip şeker eriyince büyük borcama dizilen etimeklerin üzerine dökülür.ılınan muhallebi de şuruplanan etimeklerin üzerine dökülür.1 kutu krema çırpılıp muhallebinin üzerine yayılır. sos tenceresine kayısı püresi eklenip 10 dk kaynatılır sonra dilimlenmiş şeftaliler eklenip hafif karamelize oluncaya kadar pişirilir.tatlının yanında veya üzerine yayarak servis yapabilirsiniz:)Biz bayıldık inşallah sizlerde beğenirsiniz:)Afiyet olsun,sevgiler...

4 yorum:

  1. CANIM ELİNE SAĞLIK NEFIS GÖRUNUYOR

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık.Dün face'de gördüğümde tatlı canım istemişti. Kayısı da koymuşsun çok güzel olmuştur.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ooo harika olmuş,eline sağlık arkadaşım..
    Soğuk soğuk nasıl gider şimdi :))

    YanıtlaSil