9 Ağu 2011

ÇIĞIRTMA:)


 Bu tarifimi cafemis  ve gelibolu17  için yaptım,Ramazan Lezzetleri Etkinliğine gönderiyorum,hayırlı ramazanlar..
Çığırtma yöresel bir yemek...ben nişanlandığımda öğrendim çığırtmayı rahmetli kayınvalidem çok güzel yapardı:)Dükkanda da yaptığım zaman müşteriler çok beğenir...hatta bazıları çığırtma müdavimi oldu diyebilirim:)Sizler de daha önce yapmadıysanız mutlaka deneyin derim:)


Malzemeler:
  • 6 adet küçük patlıcan
  • 6 adet domates
  • biraz biber
  • 3-4 diş sarmısak
  • kızartmak için sıvıyağ
Yapılışı:
patlıcanları alacalı soyup kızartın,biberleride kızartıp kağıt havluda fazla yağları aldırın.sonra yayvan bir tencereye dizin,üzerine domatesleri küp doğrayıp yayın.sarmısakları küçük,küçük doğrayın ve domatesler su salıp suyu azalana kadar ağzı kapalı olarak pişirin.Arzu edersenizyoğurtlu da yiyebilirsiniz (ben yoğurtlu severim)Afiyet olsun:)

4 yorum:

  1. Elinize sağlık.Nefis görünüyor:)

    YanıtlaSil
  2. Canim sevilmezzzmi bu patlican hele izmirinpatlicanlariyla , ben bayilirim . Ellerine sglik opuyorum.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürlerrrr:)))Gülenayım hem izmirin hem de bahçeden patlıcanlar:)))ben de çok öptümmmm:)

    YanıtlaSil
  4. selamlar canım,bu güzel çığırtma tarifin şimdi yayında ellerine yüreğine sağlık,gene beklerim,sevgiler,selamlar,hayırlı ramazanlar :)

    YanıtlaSil